[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
ثبت نام ::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
نمایه های مجله طب دریا
* Index Medicus for the Eastern Mediterranean Region (IMEMR)
* Index Copernicus
* ResearchBible
* J-Gate
* I2OR
* ROAD
* CiteFactor
* Scientific Indexing Services
* SID
* Magiran
* Google Scholar

و دارای رتبه علمی پژوهشی
از کمیسیون نشریات وزارت بهداشت و درمان
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
تأییده نمایه علمی - پژوهشی
..
مگیران
Magiran | مگیران
..
علم‌نت
elmnet
..
:: دوره 5، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 5 شماره 3 صفحات 135-129 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان رضایت مراجعه‌کنندگان از بیمارستان منتخب نظامی
محسن عباسی فرج زاده ، امیر واحدیان عظیمی ، لیلا کریمی*
استادیار، مرکز تحقیقات علوم رفتاری، انستیتو سبک زندگی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایران ، LeilaKarimi1487@gmail.com
چکیده:   (1169 مشاهده)
زمینه و هدف: رضایت بیمار یکی از شاخص های سنجش کارایی و کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعین است. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارائه شده در یکی از بیمارستان های منتخب نیروی دریایی بود.
روش‌ها: این مطالعه توصیفی بر روی 260 بیمار ترخیص شده از یکی از بیمارستان های نیروی دریایی که به روش نمونه گیری در دسترس در سال 1398 انتخاب و انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه 48 سوالی رضایت بیمار بود که روایی و پایایی آن در مطالعات قبلی مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد) و برای ارتباط بین رضایت و ویژگی های جمعیت شناختی از آزمون های t مستقل، تحلیل واریانس یک طرفه و پیرسون استفاده شد.
یافته‌ها: میزان رضایت در بخش‌های پزشکی و غیرپزشکی در سطح بالایی قرار داشت. خدمات تسهیلات و خدمات پذیرش کمترین سطح رضایت را داشتند. متغیرهای سن، جنس، وضعیت تاهل و تعداد بستری با رضایت رابطه آماری معنی داری نداشتند در حالی که تعداد مراجعات و علت مراجعه با رضایت رابطه آماری معنی داری داشتند.
نتیجه‌گیری:  با توجه به رضایت کمتر بیماران از خدمات بهداشتی و نظافتی در بخش‌های پزشکی و پذیرش در بخش‌های غیرپزشکی، لازم است با جستجوی علل نارضایتی بر اساس علت، روش مدیریت این بخش‌ها برای بهبود رضایتمندی مورد بررسی قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: بیمار، رضایت بیمار، بیمارستان نظامی
متن کامل [PDF 421 kb]   (769 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: طب دریا
دریافت: 1402/5/7 | پذیرش: 1402/9/30 | انتشار: 1402/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbasi Farajzadeh M, Vahedian Azimi A, Karimi L. Evaluation of the level of satisfaction of the patients from the selected military hospital. J Mar Med 2023; 5 (3) :129-135
URL: http://jmarmed.ir/article-1-441-fa.html

عباسی فرج زاده محسن، واحدیان عظیمی امیر، کریمی لیلا. بررسی میزان رضایت مراجعه‌کنندگان از بیمارستان منتخب نظامی. مجله طب دریا. 1402; 5 (3) :129-135

URL: http://jmarmed.ir/article-1-441-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله طب دریا Journal of Marine Medicine
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4713