[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
ثبت نام ::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
نمایه های مجله طب دریا
Index Medicus for the Eastern Mediterranean Region (IMEMR)
Index Copernicus
ResearchBible
J-Gate
I2OR
ROAD
CiteFactor
Scientific Indexing Services
SID
Magiran
Google Scholar
رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات وزارت بهداشت
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
تأییده نمایه علمی - پژوهشی
..
:: دوره 5، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 5 شماره 3 صفحات 135-129 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان رضایت مراجعه‌کنندگان از بیمارستان منتخب نظامی
محسن عباسی فرج زاده ، امیر واحدیان عظیمی ، لیلا کریمی*
استادیار، مرکز تحقیقات علوم رفتاری، انستیتو سبک زندگی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایران ، LeilaKarimi1487@gmail.com
چکیده:   (1070 مشاهده)
زمینه و هدف: رضایت بیمار یکی از شاخص های سنجش کارایی و کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعین است. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارائه شده در یکی از بیمارستان های منتخب نیروی دریایی بود.
روش‌ها: این مطالعه توصیفی بر روی 260 بیمار ترخیص شده از یکی از بیمارستان های نیروی دریایی که به روش نمونه گیری در دسترس در سال 1398 انتخاب و انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه 48 سوالی رضایت بیمار بود که روایی و پایایی آن در مطالعات قبلی مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد) و برای ارتباط بین رضایت و ویژگی های جمعیت شناختی از آزمون های t مستقل، تحلیل واریانس یک طرفه و پیرسون استفاده شد.
یافته‌ها: میزان رضایت در بخش‌های پزشکی و غیرپزشکی در سطح بالایی قرار داشت. خدمات تسهیلات و خدمات پذیرش کمترین سطح رضایت را داشتند. متغیرهای سن، جنس، وضعیت تاهل و تعداد بستری با رضایت رابطه آماری معنی داری نداشتند در حالی که تعداد مراجعات و علت مراجعه با رضایت رابطه آماری معنی داری داشتند.
نتیجه‌گیری:  با توجه به رضایت کمتر بیماران از خدمات بهداشتی و نظافتی در بخش‌های پزشکی و پذیرش در بخش‌های غیرپزشکی، لازم است با جستجوی علل نارضایتی بر اساس علت، روش مدیریت این بخش‌ها برای بهبود رضایتمندی مورد بررسی قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: بیمار، رضایت بیمار، بیمارستان نظامی
متن کامل [PDF 421 kb]   (711 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: طب دریا
دریافت: 1402/5/7 | پذیرش: 1402/9/30 | انتشار: 1402/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbasi Farajzadeh M, Vahedian Azimi A, Karimi L. Evaluation of the level of satisfaction of the patients from the selected military hospital. J Mar Med 2023; 5 (3) :129-135
URL: http://jmarmed.ir/article-1-441-fa.html

عباسی فرج زاده محسن، واحدیان عظیمی امیر، کریمی لیلا. بررسی میزان رضایت مراجعه‌کنندگان از بیمارستان منتخب نظامی. مجله طب دریا. 1402; 5 (3) :129-135

URL: http://jmarmed.ir/article-1-441-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله طب دریا Journal of Marine Medicine
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710